نمایش دادن همه 4 نتیجه

نمایش 24

دریچه زنبوری یکی از انواع دریچه ها است که به دلیل ساختار شبیه لانه زنبور، با این نام شناخته می شود. در مدل‌ های گرد، مربعی و مستطیلی در بازار موجود است و معمولا دارای فنر است. این دریچه ها هم برای هوای رفت و هم هوای برگشت به کار برده می شود. دریچه زنبوری را می توانید از آپاداناکالا سفارش دهید.

دریچه زنبوری چیست؟

دریچه زنبوری، دریچه مشبک یا دریچه شطرنجی یکی از متداول‌ ترین مدل‌ های سیستم تهویه و چرخش جریان هوای موجود در بازار است. دریچه زنبوری را می توان به‌ صورت پلاستیکی و یا فلزی تهیه کرد. البته مدل‌ های پلاستیکی معمولا استحکام بالایی دارند و از متریال فشرده شده ساخته شده‌ اند. ضمن این که وزن آن‌ ها کم است و دردسر نصب ندارند.

در مقابل مدل‌ های فلزی عموماً به دلیل وزن بالایی که دارند گران‌ تر هستند. همچنین لازم است حتما مدل استنلس استیل یا استیل ضد زنگ آن‌ ها را تهیه کنید تا در مدت کوتاه استفاده در شرایطی که رطوبت وجود دارد دچار مشکل و زنگ‌ زدگی نشود. برای خرید بسیار ارزان دریچه زنبوری می توانید در کمترین زمان خرید خود را انجام دهید. قیمت های بسیار پایین که می توانید با یک کلیک مشاهده کنید.

اما اگر قصد خرید و تهیه دریچه زنبوری را دارید باید به چند موضوع مهم در هنگام انتخاب آن دقت کنید. اول این که قرار است این سیستم تهویه را در چه محیطی استفاده کنید. دریچه‌ ها زنبوری را می‌ توان روی سقف‌ های کاذب، دیوار و هر سکشن یا قسمتی از خانه و محل کار نصب کرد.

انواع دریچه زنبوری

انواع دریچه مشبک

در یک دسته ‎بندی کلی می توان دریچه مشبک یا زنبوری را به انواع زیر تقسیم کرد:

  • دریچه مشبک چهار گوش سقفی
  • دریچه مشبک چهار گوش دیواری
  • دریچه مشبک چهار گوش تایلی
  • دریچه مشبک چهار گوش تایلی مرکب با فریم
  • دریچه مشبک چهار گوش تایلی مرکب بدون فریم
  • دریچه مشبک چهار گوش یک طرفه
  • دریچه مشبک چهار گوش دو طرفه
  • دریچه مشبک چهار گوش سه طرفه
  • دریچه مشبک چهار گوش چهار طرفه
  • دریچه مشبک گرد
  • دریچه مشبک گرد تایلی مرکب با فریم
  • دریچه مشبک گرد تایلی مرکب بدون فریم
  • دریچه مشبک گرد یک طرفه
  • دریچه مشبک گرد دو طرفه
  • دریچه مشبک گرد سه طرفه
  • دریچه مشبک گرد چهار طرفه

در این میان، دریچه مشبک گرد در اشکال و جنس های مختلفی تولید می شود و می توان از آن برای کاربرد های مختلفی استفاده کرد. این نوع دریچه ها در انتهای کانال هایی قرار گرفته می شوند که به شکل دایره هستند. دریچه های آلومینیومی را می توان از نوع پلاستیکی و یا آلومینیومی خریداری کرد. و با رنگ کوره ای پوشش داده می شوند.

این نوع دریچه برای سیستم های برگشت هوا کاربردی است و در سیستم هایی که از پیچیدگی برخوردار هستند، در کنار دریچه های مربعی و مستطیلی شکل قرار می گیرند. این نکته را هم اضافه کنیم که دریچه مشبک گرد در مکان هایی تجاری، صنعتی و مسکونی قابل استفاده است.

در یک دسته بندی کلی ما، دریچه های مشبک پلاستیکی هم نوعی از دریچه ها هستند که از مواد پلیمری ABS ساخته می شوند. برای ساخت این نوع دریچه ها، ابعاد خاصی در نظر گرفته می شود و معمولاً در بازار با رنگ سفید قابل عرضه هستند.

این نوع دریچه دوام بالایی دارد و همچنین برای سال های طولانی می توان از آن استفاده کرد. با توجه به آن که در ساخت این محصول از مواد و متریال درجه یک استفاده می شود، این دریچه به هیچ عنوان دچار تغییر رنگ نخواهد شد. قابلیت نصب آسان یکی دیگر از ویژگی های این نوع دریچه  است.

یکی دیگر از دریچه‎ های مشبک، دریچه سبد تخم مرغی است که به طور متداول برای کانال تخلیه هوا و بر روی کانال های برگشت استفاده می شود. این نوع دریچه به عنوان «دریچه شطرنجی» هم شناخته می شود. این نوع دریچه به دو شکل گرد و چهارگوش ساخته می شود.

این نوع دریچه به این دلیل که از زیبایی ظاهری خوبی برخوردار است طرفداران زیادی دارد. افت فشار کم و استحکام بالا، از دیگر ویژگی های دریچه سبد تخم مرغی است. دریچه شطرنجی را می توان در ابعاد مختلف تولید و روانه ی بازار کرد. از قابلیت های دریچه سبد تخم مرغی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل تولید در اشکال چهارگوش و گرد
  • قابل سفارش در اندازه های مختلف
  • قابل استفاده بر روی کانال های برگشت یا تخلیه هوا
  • قابل استفاده در مکان های تجاری، مسکونی و…
  • قابل نصب بر روی دیوار و سقف و پیشانی سقف کاذب
  • دارای پره های ثابت
  • هوادهی به صورت رشته ای
  • کم صدا
  • پوشش رنگ پودری کوره ای الکترواستاتیک
  • امکان هوادهی به صورت یک طرفه، دو طرفه، سه طرفه و حتی چهارطرفه
  • دارای تجهیزات جانبی شامل دمپر پشت دریچه ای و موتوری

ویژگی های دریچه زنبوری یا مشبک

در ادامه به معرفی 6 ویژگی دریچه مشبک نیز می پردازیم که میتواند کمک زیادی به شما برای خرید بهتر بکند.

  1. این نوع دریچه را می توان بر روی سقف، دیوار و یا حتی سقف های کاذب نصب کرد.
  2. قابلیت نصب این نوع دریچه هم به صورت سقفی وجود دارد و هم به صورت دیواری.
  3. این نوع دریچه معمولاً از آلومینیوم ساخته می شود؛ اما می توان آن را با جنس ام دی اف و پی وی سی هم سفارش داد.
  4. امکان هوا دهی این دریچه تا 1500 فوت بر دقیقه است.
  5. قابل استفاده برای کنترل میزان هوای عبوری از دریچه
  6. امکان استفاده از این نوع دریچه برای محیط های مسکونی، تجاری، پاساژ، هتل، محیط صنعتی و…

 از دریچه شطرنجی در چه مواردی استفاده می شود؟

Array

  • برای هوای برگشت و تخلیه ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری
  • قابل نصب بر روی سقف معمولی، سقف کاذب و دیوار ها
  • برای کنترل هواد دهی در یک ناحیه
  • قابل نصب در ارتفاعات بلند

راهنمای خرید بهترین دریچه تهویه

راهنمای خرید بهترین دریچه تهویه

به‌ جرئت می‌ توان گفت که دریچه‌ های تهویه زنبور یکی از پرفروش‌ ترین مدل‌ های موجود در بازار هستند. دلیل آن هم امکان پرتاب باد و انتشار هوا در محیط خواهد بود. ساختار زنبوری آن باعث می‌ شود که جذب اکسیژن بیشتری صورت بگیرد و هوای راکد درون ساختمان نیز به‌ راحتی از همین طریق خارج شود. در هنگام خرید دریچه زنبوری شما باید به چند موضوع توجه داشته باشید. اولین اصل همیشه جنس دریچه خواهد بود.

جنس ساخت دریچه روی قیمت و کیفیت آن تأثیر می‌ گذارد. متأسفانه دریچه زنبوری در بازار باکیفیت‌ های متفاوت و گاهی بسیار پایین یافت می‌ شود. در نتیجه پس از مدتی دچار پوسیدگی می‌ شود. بخصوص دریچه‌ های پلاستیکی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید و یا باران قرار بگیرند زودتر با این عارضه درگیر می‌ شوند. بهتر است به سراغ مدل‌ های پلاستیکی بروید که از نوع فشرده شده تهیه شده‌ اند و در مقابل رطوبت، حرارت و تغییرت آب‌ و هوایی و دمایی مقاومت لازم را دارند.

ضمن این که این دریچه‌ ها می‌ توانند بر خلاف مدل‌ های فن کویل از جنس پلاستیک باشند. زیرا قرار نیست سطح حرارتی بیشتر از تابش خورشید را تحمل کنند. در مقال موضوع مهم دیگر در هنگام خرید دریچه زنبوری مسئله رنگ و پوشش دریچه خواهد بود. امروزه هماهنگ بودن دریچه‌ های تهویه با دکوراسیون داخلی ساختمان‌ ها اهمیت زیادی دارد. معمولاً رنگ دیوار و سقف سفید است.

برای خرید انواع دریچه هوا می توانید مثل دریچه آلومینیوم، می توانید به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

به همین دلیل شرکت‌ ها نیز مدل‌ های سفید را بیشتر تولید می‌ کنند. ضمن این که دریچه زنبوری سفید و پلاستیکی معمولاً ساختار رنگ ثابت‌ تری دارد. یعنی پس از مدتی و در اثر قرارگرفتن در معرض آلودگی هوا و یا تغییرات محیطی رنگ اولیه خود را از دست نمی‌ دهد. احتمالاً برای شما هم پیش‌ آمده که دریچه و یا محصولی پلاستیکی بخرید اما پس از مدتی دچار تیرگی و یا تغییر رنگ شود.

پارامترهای کلیدی خرید دریچه هوادهی

در نهایت اصل کلیدی دیگری که باز هم در مبحث تهیه و خرید دریچه زنبوری باید به آن دقت کنید ابعاد است. معمولاً این کار با توجه‌ به نوع تأسیسات مکانیکی انجام می‌ شود. مثلاً شما می‌ توانید دریچه‌ های زنبوری را در ابعاد ده در ده سانتی‌ متر به شکل مربعی تهیه کنید.

این دریچه‌ ها با پیچ به بخشی که می‌ خواهید متصل می‌ شوند و حتی امکان تهیه مدل ABS آن نیز وجود دارد. ABS در حال حاضر یکی از مهم‌ ترین و بهترین پلیمرهای موجود در بازار است که به دلیل چقرمگی، مقاومت بالا در برابر ضربه و همین‌طور پایداری ابعاد در ساخت دریچه زنبوری استفاده می‌شود. این سیستم شبه پلاستیک مقاومت خوبی در مقابل واپیچش های گرمایی دارد.

یعنی خواص آن چه در دمای پایین و چه در دمای بالا و در تغییرات مداوم دما بخصوص در نقاط غرب و مرکز کشورمان به‌مراتب استانداردتر از پلاستیک است. از طرفی می‌توان گفت دریچه زنبوری مدل ABS در مقابل واکنش‌های شیمایی مقاومت ایده آلی از خود نشان می‌دهد، در مقابل ترک زایی تحت‌ فشار و تنش گزینه خوبی است و همین‌طور سفتی بهینه‌ای دارد. سفتی بهینه در واقع بدان معنی خواهد بود که متریال در اثر فشار ناشی از نصب در پنجره دچار خم‌شدگی، شکل گرفتگی و شکستگی نمی‌ شود.

قابلیت دریچه زنبوری

این دریچه همانند دیگر دریچه ها مثل دریچه دریچه زنبوری، دریچه فن کویل، دریچه بازدید و… دارای قابلیت هایی است که هر دریچه را با یکدیگر منحصر به فرد می کند.

  1. افت فشار بسیار کم برای تخلیه هوا
  2. امکان کنترل هوادهی با دمپر
  3. قابلیت هوا دهی به صورت یک طرفه، دوطرفه، سه طرفه و همچنین چهار طرفه
  4. طول پرتاب بلند
  5. تنوع رنگ پودری الکترواستاتیک
  6. قابل تولید در رنگ های مختلف

دریچه زنبوری ABS یا پلاستیک؟

دریچه زنبوری  ABS یا پلاستیک؟

تا به اینجا پاسخ محکمی در ارتباط با دریچه زنبوری چیست، دریافت کرده اید. سؤال مهمی که معمولاً برای مشتریان گرامی در این موارد پیش می‌آید این است که در نهایت دریچه زنبوری پلاستیکی بخریم یا ABS؟ البته مطرح‌کردن چنین پاسخی باید هماهنگ با نوع استفاده و محل مورداستفاده مطرح شود. یعنی این که شما در چه شرایطی قصد استفاده از دریچه زنبوری را خواهید داشت.

اگر باری شما پایداری ابعادی در دمای بالا، مقاومت شیمایی، مقاومت خوب در مقابل ترک خوردن، ضربه‌ پذیری و… مهم است قطعاً دریچه زنبوری مدل ای‌ بی‌ اس می‌ تواند گزینه بهتری باشد. اما به‌ طور کلی دریچه زنبوری پلاستیکی بیشتر در بازار در دسترس است و برای خریدهای عمده نیز قیمت آن به‌ مراتب بهتر می‌ باشد.

در مقابل مدل ABS در مقابل تغییرات و شرایط جوی مقاومت خوبی ندارد، در برابر شعله نیز مثل پلاستیک ضعیف عمل می‌ کند و در نهایت ساختار آن شفاف نیست. البته شفاف بودن دریچه زنبوری قطعاً اهمیت خاصی برای شما نخواهد داشت و چه‌ بسا که این یک امتیاز به‌ حساب می‌ آید.

در مدل‌ های پلاستیکی کمی انعطاف هنگام نصب وجود دارد. البته مراقب باشید که نوع پلاستیک مورد استفاده در ساخت دریچه زنبوری باکیفیت باشد، در غیر این صورت با کمی فشار خمشی دچار شکستگی و مشکل می‌ شود. از یکروی دیگر دریچه‌ های پلاستیکی قطعا از زنگ‌ زدگی، اکسید و همین‌ طور تغییر حالت در اثر برخورد با آب و گرد و غبار ایمن هستند. از این‌ رو می‌ توان گفت که هر دو گزینه ABS و پلاستیک دریچه زنبوری انتخاب‌ های خوبی هستند.

مقایسه ظرفیت هوادهی دریچه‌ های پلاستیکی

یکی دیگر از پارامترهایی که ما از شما تقاضا داریم در هنگام خرید دریچه زنبوری و یا هر مدل دیگری به آن دقت کنید میزان هوادهی خواهد بود. درصورتی‌که دریچه موردنظر میزان گذر هوا در واحد زمان را تا حد خوبی دارا نباشد عملاً کاربردی برای شما نخواهد داشت. ضمن این که این میزان هوای عبوری از دریچه علاوه بر ابعاد و طراحی به‌سرعت هوای آن نیز بستگی دارد.

در زمانی که قصد انتخاب این دریچه‌ ها را دارید حتماً در این مورد از فروشنده اطلاعات لازم را دریافت کنید. ضمن این که در برخی از دریچه‌ ها سروصدا هنگام ورود و خروج هوا احساس می‌ شود. در صورتی‌ که می‌ خواهید دریچه زنبوری را در محلی نصب کنید که خیلی مهم است سروصدای خاصی وجود نداشته باشد بهتر است به سراغ این متریال بروید.

یکی از نمونه های دریچه های پلاستیکی دریچه بلندگویی می باشد که می توانید آن را خریداری کنید.

علاوه‌ بر آن میزان صدای خروجی شاید برای ساختمان‌ های فروشگاهی و یا تجاری خیلی اهمیت نداشته باشد. اما در صورتی‌ که بخواهید از دریچه زنبوری در خانه و یا محل‌ های آموزشی استفاده کنید قطعا به میزان اهمیت این موضوع می‌رسید. علاوه‌برآن یکی از بهترین گزینه‌ها برای این که صدای کم‌تری در محیط به وجود بیاید پلاستیک خواهد بود. به همین دلیل است که بیشتر دریچه‌ها از جمله مدل‌های دریچه زنبوری موجود در بازار از نوع پلاستیک هستند.

یک فاکتور اساسی دیگری که باید به آن اشاره می‌کردیم طول پرتاب باد خواهد بود. درصورتی‌که قصد نصب دریچه زنبوری را در سقف‌های بلند دارید باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید. اگر سقف خیلی بلند است حتماً به سراغ مدل‌هایی بروید که حجم ورودی هوایشان بالاتر است و شما را دچار مشکل نمی‌کنند.

قیمت انواع دریچه زنبوری در بازار

قیمت انواع دریچه زنبوری در بازار

قیمت مسئله پراهمیت دیگری است که تصمیم گرفتیم در مورد آن صحبت کنیم. در چنین شرایطی معمولاً خرید عمده می‌تواند به نفع شما باشد. اگر پیمانکار ساختمانی هستید، اگر پروژه در دست احداث دارید می‌توانید از بسیاری از مراکز این محصول را با مناسب‌ترین قیمت، در تعدادی که مایل هستید تهیه کنید. البته امروزه فروشگاه‌های اینترنتی نیز روش خوبی برای استعلام قیمت و تهیه عمده دریچه زنبوری هستند.

در نتیجه از این فرصت استفاده کنید. تا به اینجا دریافتیم که دریچه زنبوری ساختار گرد دارد و جنس آن از پلاستیک است. از طرفی اندازه آن نیز ممکن است از ده سانتی‌متر و تا ابعاد بزرگ‌تر باشد. اما باتوجه‌به میزان باد ورودی که از این دریچه‌ها می‌گذرد معمولاً مدل ده سانتی‌متر یک گزینه استاندارد خواهد بود. درصورتی‌ که مدل‌ های بزرگ‌ تر می‌خواهید باید به مسئله افزایش قیمت نیز توجه فرمایید.

این دریچه‌ها معمولاً در نمای ساختمان‌ها نیز قابل نصب هستند. ضمن این که می‌توان آن را در دیواره‌های داخلی انواع سازه‌های مسکونی، تجاری و اداری به‌راحتی و در عرض چند دقیقه نصب کرد. لوله رابط آن نیز به‌راحتی قابل راه‌اندازی است. می‌توان با استفاده این دریچه‌ها ساختار دکوراتیو ساختمان را حفظ کرد و همین‌طور نمای بیرونی ساختمان را نیز زیباتر کرد. چشمه‌های توری که در دریچه زنبوری وجود دارد باید به‌اندازه استاندارد طراحی شده باشند. در این صورت از عبور گردوغبار و همین‌طور ورود حشرات و… نیز جلوگیری می‌کند.

نحوه نصب تهویه زنبوری

برای این که دریچه زنبوری را به‌راحتی نصب کنید می‌توانید از رول‌پلاک استفاده کنید. معمولاً رول‌ پلاک متریال قابل‌ اطمینانی است. چون به‌ هر حال این سیستم‌ های تهویه در معرض باد مستقیم و گردوغبار قرار می‌گیرند. درصورتی‌که استحکام کافی را روی دیوار نداشته باشند و به‌خوبی پیچ نشده باشند خیلی زود دچار مشکل می‌شوند.

همین‌طور رنگ‌آمیزی دریچه زنبوری نیز باید بر اساس استاندارد و دقت بالا انجام شود. درصورتی‌که این‌گونه نباشد پس از مدتی رنگ پس می‌دهد و یا آن‌قدر ظاهرش بر هم می‌ریزد که پس از مدتی ناچار به تعویض آن می‌شوید.

عموماً فاصله میان خانه‌های درون دریچه زنبوری به‌اندازه یک سانتی‌متر می‌باشد. این کار در واقع به‌نوعی کمک می‌کند تا هم میزان هوای ورودی در بدترین شرایط جوی معتدل و مناسب باشد، هم گردوغبار، اشیاء ریز و همین‌طور حشرات وارد محیط نشوند. دریچه‌ها با توجه‌ به ساختاری که دارند ممکن است در هر دقیق میزان خاصی باد را به فضای داخلی محیط پرتاب کنند که این میزان با واحد فوت سنجش می‌شود.

ضمن این که دریچه‌ ها وظیفه تنظیم هوای ورودی ساختمان را دارند و با توجه‌ به این که یکی از بخش‌ های فرعی در سیستم تهویه به‌ حساب می‌ کند اما به‌ هر حال نباید نقش مهم و کلیدی آن‌ ها در هوارسانی به درون انواع ساختمان‌ های تجاری و مسکونی را فراموش نمود.

شروط مهم هنگام انتخاب دریچه هوا

در زمان خرید انواع دریچه‌ های هوا شما باید به این مسئله توجه کنید که آیا برای محیطی که قرار است در آن استفاده کنید کافی است؟ آیا لازم است که چند عدد از دریچه زنبوری را نصب کنید؟ یکی از کلیدی‌ ترین موارد ای است که آیا می‌ توان از این دریچه‌ ها در محیط‌ های بهداشتی که احتمال خوردگی وجود دارد استفاده کرد؟ در صورتی‌ که در این موارد سؤال دارید بهتر است از فروشگاه‌ها و مشاورین فروشی که این محصولات را عرضه می‌ کنند سؤال کنید.

در صورتی‌ که می‌ خواهید در دیواری با ارتفاع بلند از دریچه استفاده کنید، اگر مایل به استفاده از آن در سقف، محیط بیرونی ساختمان، فضای راهرو و راه‌ پله، اتاق‌ ها، ساختمان‌ های مسکونی، تجاری، اداری و… هستید. کم بودن سر و صدا برایتان اهمیت دارد؛ حتماً تمامی آن‌ ها را با پشتیبانی فروش این‌ گونه مراکز در میان بگذارید.

معمولاً دریچه‌ های هوا را آخرین بخش در سیستم‌ ها و تأسیسات ساختمانی می‌دانند که نمی‌ توان از هر مدلی در هر محیطی استفاده کرد. اما دریچه زنبوری پلاستیکی عمومیت زیادی دارد. از نظر شکل و ارگونومی ساختاری فوق‌العاده استاندارد است و در واقع یکی از بهترین گزینه‌هایی خواهد بود که شما می‌توانید آن را تهیه کنید.

ضمن این که بهتر است پیش از هر کاری زاویه پرتاب بادی که این دریچه‌ها به شما می‌دهند را به‌ خوبی وارسی کنید. مثلاً اگر انتظار دارید که دریچه به‌صورت مستقیم باد را پرتاب کند، یا این که می‌خواهید زاویه آن را تغییر دهید تمامی این موارد را باید از قبل با فروشنده چک فرمایید.